آجیل و کاهش وزنارتباط بادام و کاهش چربی خونبادام و چربی خونتاثیر آجیل بر کاهش چربی خونرژیم و تغذیهسایت سرگرمیسلامتفواید بادامکاهش چربی خونکاهش چربی خون با آجیلکاهش کلسترولکاهش وزنکلسترول خونلاغری با آجیل

تاثیر آجیل بر کاهش چربی خون – رژیم و تغذیه


اگرچه مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف آجیل ممکن است باعث بهبود سطح چربی خون شود ، اما آجیل به دلیل داشتن محتوای چربی زیاد ، به عنوان میان وعده برای افراد با چربی خون توصیه نمی شود. علاوه بر این، دوز موثر هنوز ناشناخته است. در این مقاله از بخش رژیم تغذیه سایت تفریحی و سرگرمی جیران به بررسی تاثیر آجیل بر کاهش چربی خون می پردازیم.

تاثیر آجیل بر کاهش چربی خون - رژیم و تغذیه
تاثیر آجیل در کاهش چربی خون

اثرات دوز پاسخ بادام کامل، که به عنوان میان وعده مصرف می شود ، با کلوچه های گندم کامل در چربی های اشباع شده کم (۵٪ انرژی) در رژیم های درمانی افراد با چربی خون مقایسه شد. در یک مطالعه متقاطع تصادفی، ۲۷ زن و مرد با افزایش چربی خون ۳ مکمل ایزو انرژی (میانگین ۴۲۳ کیلو کالری در روز) هر کدام را به مدت ۱ ماه مصرف کردند. مکمل ها ۲۲٫۲٪ انرژی تأمین می کردند و شامل بادام کامل دوز (۳ ۷۳ ۷۳ گرم در روز) ، بادام نیم دوز به همراه کلوچه های دوز نیم و کلوچه های دوز کامل بود. اندازه گیری خون ناشتا ، هوای منقضی شده ، فشار خون و وزن بدن در هفته های ۰ ، ۲ و ۴ به دست آمد. میانگین وزن بدن <300 گرم بین بیمارها متفاوت بود.

بادام با دوز کامل بیشترین کاهش را در سطح چربی خون ایجاد کرد.

کاهش قابل توجهی از میزان پایه در هر دو مقدار بادام نیمه کامل و

کلسترول LDL (به ترتیب ۱٫۷ ± ۴٫۴ ، ۰٫۰۱۸ = P و

۹٫۹ ± ۹٫۴، ، به ترتیب P <0.001) و

LDL: کلسترول HDL (2.2 ± ۷٫۸ ±) مشاهده شد.

P = 0.001 ، و ۱۲٫۰ ± ۲٫۱٪ ، P <0.001 ، به ترتیب) و فقط در دوز کامل بادام برای لیپوپروتئین (a) (3.5 ± ۸٫۸، ، P = 0.034) و غلظت LDL اکسید شده (۳٫۸ ± ۱۴٫۰، ، P <0.001) ، بدون کاهش قابل توجه در رژیم غذایی. هیچ تفاوتی در اکسید نیتریک ریوی بین بیمارها مشاهده نشد.


موارد پیشنهادی


نتیجه گیری

بادام هایی که به عنوان میان وعده در رژیم های غذایی افراد با افزایش چربی خون استفاده می شوند، به طور قابل توجهی عوامل خطر بیماری عروق کرونر را کاهش می دهند ، احتمالاً تا حدی به دلیل اجزای غیر چربی (پروتئین و فیبر) و اسیدهای چرب اشباع نشده تک مغز.

 

مطالعات طی دهه گذشته اثرات مطلوبی از آجیل در اصلاح عوامل خطر لیپیدی برای بیماری عروق کرونر قلب (CHD) را نشان داده است. با این حال، استفاده از آنها هنوز بخشی از توصیه استاندارد برای بیماران مبتلا به چربی خون نیست.

با وجود مزایای بهداشتی شناخته شده همچنین برای این مسئله نگرانی وجود دارد که غذاهای پرچرب ممکن است باعث افزایش وزن شوند.

با این وجود، مصرف بادام با دستورالعمل های فعلی انجمن قلب آمریکا برای جایگزینی چربی های اشباع نشده با چربی های اشباع نشده و دستورالعمل های برنامه ملی آموزش کلسترول (NCEP) برای آزادسازی مصرف کل چربی ، به ویژه از چربی های غیر اشباع نشده (MUFA) ، مربوط به توانایی آن است کلسترول HDL را افزایش دهید .

اگرچه جایگزینی کربوهیدرات در رژیم غذایی با MUFA منجر به تغییرات زیادی در کلسترول LDL سرم نمی شود ، اما افزودن MUFA به رژیم غذایی به عنوان بادام باعث کاهش نسبت کلسترول LDL: HDL می شود.

۲ مزایای بیشتر بادام ممکن است ناشی از اشباع زیاد غیر اشباع آنها باشد :

نسبت اسیدهای چرب اشباع (PUFA: SFA)، پروتئین مغز، استرول های گیاهی، فیبر و مواد فنلی مرتبط با آن .

بنابراین ما اثرات بادام کامل بدون سطح را در ۲ دوز بر چربی خون افراد دارای چربی خون ارزیابی می کنیم که به عنوان مکمل ارائه می شود به رژیم های درمانی خود انتخاب شده است.

مواد و روش ها

پروتکل مطالعه

سه مرحله رژیم ۱ ماهه در یک طرح متقاطع تصادفی گرفته شده است، با هر مرحله با حداقل یک دوره شستشو ۲ هفته ای جدا شده ، توسط ۲۷ نفر تکمیل شد. ۳ فاز شامل یک فاز مافین (شاهد) و ۲ فاز بادام ، ۱ عدد بادام کامل و دیگری بادام نیم دوز به همراه کلوچه نیمه دوز بود. در تمام مراحل مطالعه ، افراد رژیم های درمانی کم چربی خود را که شامل آن مکمل بودند، دنبال کردند. افراد در مورد استراتژی های تسهیل حفظ وزن توصیه شده اند.

بعد از روزه داری شبانه (۱۲ تا ۱۴ ساعت)، وزن بدن، نمونه های خون و اندازه گیری فشار خون در ابتدا و در هفته های ۲ و ۴ از هر مرحله رژیم ۴ هفته ای به دست آمد.

هوای منقضی شده نیز از طریق یک لوله اصلاح شده Haldane-Priestley برای اندازه گیری اکسید نیتریک (NO) در هفته های ۰ و ۴ هر فاز جمع آوری شد.

سوابق رژیم غذایی هفت روزه قبل و در هفته ۴ هر مرحله به دست آمد. به همه افراد آموزش داده شد كه تمام غذاهاي مصرفي را با مقياس غذايي الكترونيكي خودكاربرگ ارائه شده در طي هفته هاي ثبت رژيم ، توزين كنند. پس از مطالعه، افراد خوش طعم بودن مکمل ها را در مقیاس معنایی صفر تا ۱۰ ارزیابی کردند (۰ ، بسیار ناپسند ؛ ۵ ، خنثی و ۱۰ ، بسیار اشتها آور).

مردان چربی خون و زنان سالم یائسه با تبلیغات روزنامه و از بیمارانی که در مرکز اصلاح فاکتورهای خطر، بیمارستان سنت مایکل حضور داشتند، استخدام شدند.

از ۴۳ آزمودنی که مطالعه را شروع کردند، ۱۶ نفر در طول یا بعد از اتمام ۱ تا ۲ مرحله مطالعه انصراف دادند. سه نفر به دلایلی که مستقیماً به مطالعه مربوط بودند ترک کردند (آلرژی غذایی ، ۲ نفر = ناراحتی شکمی ، ۱ نفر). اکثریت (۱۳ نفر) به دلایل غیرمستقیم کناره گیری کردند.

بیست و هفت نفر هر ۳ مرحله را طی کردند: ۱۵ مرد و ۱۲ زن یائسه.

میانگین ± انحراف معیار

سن ± ۶۴ ± ۹ سال (دامنه ۴۸ تا ۸۶ سال ؛ ۴ نفر ≥۷۵ سال ، سالم و علاقه مند به مطالعه) ؛

شاخص توده بدن ۲۵٫۷ ± ۳٫۰ کیلوگرم در متر مربع (دامنه ۲۰٫۵ تا ۳۱٫۵ کیلوگرم در متر مربع) ؛

کلسترول LDL پایه ۴٫۳۲ ± ۰٫۶۳ mmol / L (دامنه ۲٫۷۷ تا ۵٫۳۲ mmol / L).

همه افراد در ارزیابی اولیه هنگام استخدام (> 4/1 میلی مول در لیتر) و غلظت تری گلیسیرید <4/0 میلی مول در لیتر سطح کلسترول LDL بالا داشتند.

هیچ یک از شواهد بالینی یا بیوشیمیایی دیابت ، کبد یا بیماری کلیوی نداشتند.

سه مرد و ۵ زن داروهای زیر را مصرف می کردند:

یک عامل کاهش چربی خون (استاتین ؛ ۲ نفر) ،

عوامل بلاکلاک کننده (۳ نفر) ،

مهار کننده های ACE (3 نفر) ،

مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین II ATI (1 نفر) ،

دیورتیک های تیازید (۲ نفر) ،

لووتیروکسین (۲ نفر) و

درمان جایگزینی هورمون (۲ نفر).

دوزهای دارویی در طول مطالعه ثابت نگه داشته شدند. از افراد خواسته شد تا سطح فعالیت عادی خود را در طول مطالعه حفظ کنند.


مطلب پیشنهادی: گیاه ترشک و کاهش غلظت خون


رژیم های غذایی

تاثیر آجیل در کاهش چربی خون – هنگام استخدام ، ۱۴ نفر از رژیم های درمانی مرحله ۲ NCEP (<7٪ انرژی از چربی اشباع و <200 میلی گرم در روز کلسترول غذایی) پیروی می کردند.

حداقل ۱ ماه قبل از شروع مطالعه به کسانی که این آموزش ها داده نشده است.

همه افراد هر ۳ مکمل را مصرف کردند: کامل بادام خام بدون تره بار (۳ ۷۳ ۷۳ گرم در روز) ، کلوچه (۶ گرم ۱۴۷ گرم در روز) و نیمی از بخش بادام (۲ گرم در روز ۳۷ گرم در روز) به علاوه کلوچه (۳ ۷۵ ۷۵ گرم) / د) سطح مکمل دریافتی بر اساس میزان انرژی مورد نیاز روزانه افراد بود.

برای افرادی که کمتر از ۱۶۰۰ کیلوکالری در روز نیاز داشتند ، بخش کامل بادام و کلوچه به ترتیب ۵۰ گرم (۱ بسته) و ۱۰۰ گرم (۲ کلوچه) بود (۲۸۷ مکمل کیلو کالری / روز).

ارقام مربوط به انرژی مورد نیاز ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کیلوکالری در روز ۷۵ گرم بادام و ۱۵۰ گرم کلوچه (۳ کلوچه ؛ ۴۳۰ کیلوکالری در روز مکمل) و انرژی مورد نیاز> 2400 کیلو کالری در روز ، ۱۰۰ گرم بادام و ۲۰۰ گرم بود. گرم مافین (۴ کلوچه ؛ ۵۷۴ کیلوکالری در روز مکمل).

در مرحله نیمه بادام به همراه نیمه مافین ، افراد هر مکمل را به نصف مقدار کامل مصرف کردند. کلوچه ها از آرد گندم کامل با روغن ذرت تهیه شده اند که می توانند همان مقدار SFA ، PUFA و فیبر همان مقدار بادام و شیر خشک و سفید تخم مرغ را فراهم کنند تا سطح پروتئین مشابهی فراهم شود ، اگرچه پروتئین کلوچه ۴۶٪ بود منشا حیوانی این تعادل اجازه مقایسه اثرات MUFA از بادام با نشاسته از کلوچه ها را می دهد ، اگرچه اثر توسط طبیعت متفاوت سایر اجزای مغزها (به عنوان مثال ، پروتئین گیاهی و فیبر) اصلاح می شود.

 

ترکیب درشت مغذی کلوچه ها به عنوان درصد انرژی ۱۴٫۷٪ پروتئین ، ۵۳٫۳٪ کربوهیدرات موجود ، ۳۲٫۱٪ چربی ، ۴٫۳٪ SFA ، ۷٫۶٪ MUFA و ۱۸٫۹٪ PUFA با ۱۸ گرم در ۱۰۰۰ کیلو کالری فیبر و ۶ میلی گرم در ۱۰۰۰ بود.

کلسترول کیلو کالری مکمل های مافین که در فواصل دو هفته ای ارائه می شوند ، تا روز قبل از استفاده در فریزر نگهداری می شدند. به افراد دستورالعمل کاهش مصرف کل مواد غذایی ، به ویژه غذاهای نشاسته ای (نان ، نان شیرینی ، کلوچه های بدون مطالعه و غلات صبحانه) داده شد تا اجازه دهند مکمل ها به عنوان میان وعده بدون افزایش کل انرژی دریافتی مصرف شوند. رژیم غذایی پس زمینه در تمام ۳ مرحله ثابت نگه داشته شد تا امکان مقایسه مستقیم بین مکمل ها فراهم شود.

برای به حداقل رساندن تغییرات در وزن بدن و ترکیب رژیم غذایی ، قبل و در هفته های ۱ و ۲ هر مرحله مشاوره دقیق غذایی انجام شد.

در طول مطالعه ، از افراد خواسته شد که هیچ نوع مغز اضافی یا محصولات مغزدار یا مصرف فیبرهای غذایی یا غذاهای پروتئینی گیاهی را تغییر ندهند. انطباق از سوابق رژیم غذایی ۷ روزه ، یک چک لیست مکمل که افراد مکمل های مصرف شده را ضبط کرده و مکمل های خورده نشده که توزین و ضبط شده اند ، مورد ارزیابی قرار گرفتند.



منبع پست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن