روش های جلوگیری از خرد شدن دندانسلامت

روش های جلوگیری از خرد شدن دندان – سلامت


روش های جلوگیری از خرد شدن دندان

برای متوقف کردن خردکردن دندان های خود، باید از دندانپزشک خود در مورد گرفتن محافظ دهان یا ترمیم دندان خود سؤال کنید. در اینجا روش های جلوگیری از خرد شدن دندان را از بخش سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید.

روش های جلوگیری از خرد شدن دندان - سلامت
روش های جلوگیری از خرد شدن دندان

همچنین می توانید با مدیریت استرس و انجام تمرینات فک، آسیاب کردن دندان های خود را متوقف کنید.

در صورت عدم درمان، خرد شدن دندان ها می تواند باعث از بین رفتن مینای دندان، لثه های عقب افتاده و دندانهای خرد شده شود.


موارد پیشنهادی


این مقاله توسط ماریانا وینر، DDS ، دندانپزشک آرایشی در Ena Smile Dental Spa مورد بررسی پزشکی قرار گرفت.

خرد شدن دندان ها، همچنین به عنوان بروکسیسم شناخته می شود، در حدود یک در پنج بزرگسال یا حدود ۲۰٪ از جمعیت بزرگسال در سراسر جهان را مبتلا می کند. هرگونه حرکات تند و تیز، حبس زدن، چفت شدن یا جویدن که هنگام غذا خوردن انجام نمی دهید، می تواند نوعی براکسیسم محسوب شود.

خرد کردن و سابیدن دندانها کار سختی است، به خصوص اگر این کار را در خواب انجام دهید. اما در صورت عدم فشار، خرد شدن دندان های شما می تواند منجر به عوارض طولانی مدت مانند ریزش مینای دندان و لثه های برگشتی شود. به همین دلیل تشخیص و مهار این عادت بسیار مهم است.

 

از کجا می دانم دندان هایم را خرد می کنم؟

دو دندان اصلی دندانپزشکی وجود دارد: روزانه و شبانه. بیشتر افرادی که در طول روز دندان های خود را خرد می کنند از این امر آگاه هستند. اما، اگر شما فقط شب ها دندان های خود را خرد می کنید، حتی امکان دارد اطلاع نداشته باشید.

Zachary Linhart ، MD ، دندانپزشکی که تمرینات خود را در نیویورک سیتی انجام داده و متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی است، با همه علائم دندان سابیدن و خرد کردن ناخودآگاه آشنا است.

وی می گوید: “شایع ترین علامت بینایی، لبه های صاف و تیز دندان های شما است و این نشان می دهد که مینای دندان را در حال خرد کردن هستید.” علائم دیگری که ممکن است دندانهای خود را لکه دار کنید عبارتند از:

درد دندان و حساسیت

کاهش لیفت صورت، باعث ریزش گوشه های دهان می شود

درد صورت

جویدن مشکل و نشانه در قسمت داخل گونه شما

درد دردناک در اطراف معابد شما وجود دارد که ممکن است تا انتهای فک شما گسترش یابد

علاوه بر دندانپزشک شما ، سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی – مانند پزشک عمومی شما – می توانند برویکسیسم را تشخیص دهند. یک روانشناس نیز ممکن است در صورت مرتبط بودن با شرایط دیگر مانند اضطراب یا استرس ، بتواند براکسیسم را تشخیص دهد.

 

نحوه متوقف کردن سنگ زنی دندان های خود را

درمان بریکسالیسم به بهترین وجه توسط یک متخصص دندانپزشکی کنترل می شود ، اما راهکارهایی وجود دارد که می توانید در خانه برای تکمیل درمان و لگد زدن به عادت تلاش کنید.

 

  1. از محافظ دهان استفاده کنید

به گفته لینهارت ، متداول ترین روش درمانی برای بروکسیسم محافظ دهان است. لینهارت می گوید نگهبانان دهان شما را از سنگ زنی یا چفت شدن دندان های شما باز نمی دارند ، اما می تواند آنها را از عوارض جانبی انجام این کار محافظت کند.

 

محافظ دهان معمولاً برای استفاده در شب است ، اما به افرادی که علائم سنگین تر و چسبندگی شدید دارند ، توصیه می شود که در طول روز از گارد استفاده کنند.

 

روند گرفتن محافظ دهان ساده است و خود محافظ نیز به راحتی پوشیده می شود. دندانپزشک شما از دندانهای شما برداشت می کند تا یک محافظ دهان دلخواه ایجاد کند که برای شما راحت باشد.

 

  1. نیش خود را به حالت عادی برگردانید

کرونوپلاستی کاهنده ، روشی است که سطح دندانهای شما را سطح می کند. اگر منشأ برس و ضخیم شدن فک شما دندانهای ناهموار است ، این روش ممکن است مفید باشد.

 

هنگامی که سطح دندانهای شما تراز شود ، ممکن است وسواس کمتری برای خرد کردن داشته باشید. دندانپزشک شما می تواند تشخیص دهد که آیا شما کاندید خوبی برای این نوع درمان هستید.

 

  1. بوتاکس را امتحان کنید

پس از تزریق ، بوتاکس تحرک عضلات موجود در فک شما را که مسئول سنگ زنی دندان ها است ، محدود می کند. این روش درمانی برای افرادی که دارای شرایط اساسی هستند و باعث بروز بروسشی غیر ارادی می شود ، مانند اوتیسم بسیار محبوب است.
از آنجا که نتایج فقط سه تا شش ماه به طول می انجامد ، تزریق بوتاکس یک راه حل موقت است. یک بررسی سال ۲۰۱۶ که در گزینه های درمان بالینی در مغز و اعصاب منتشر شد ، نشان داد که مزیت طولانی مدت بوتاکس برای بروسکسیسم نامشخص است ، اغلب به دلیل این که مطالعات فعلی اندازه نمونه کمی دارند. بوتاکس یک روش کم خطر محسوب می شود ، اما احتمال کمی از عوارض جانبی نیز وجود دارد. این موارد شامل ضعف عضلات و مشکل در بلع است.
۴- از شل کننده های عضلانی استفاده کنید
شل کننده های عضلانی تجویز شده ممکن است برای کسانی که شب ها دندان های خود را خرد می کنند مفید باشد زیرا در هنگام خواب می توانند عضلات سفت فک را کاهش دهند. از آنجا که شل کننده های عضلانی باعث اختلال در رانندگی می شوند ، برای استفاده در روز مناسب نیستند.
به دلیل عدم وجود مطالعات طولانی مدت با اندازه نمونه های بزرگتر ، تحقیقات کمی در مورد اثربخشی این درمان وجود دارد. بنابراین ، قبل از مصرف شل کننده های عضلانی ، باید با جراح دهان خود مشورت کنید.

۵- استرس و اضطراب را مدیریت کنید
Linhart می گوید ، از آنجا که استرس می تواند باعث افزایش سنگ زنی و سفت شدن شود ، مدیریت آن ممکن است باعث کاهش درد شما شود. در حالی که تنظیم تنش راحت تر از انجام گفته می شود ، استراتژی های موثری برای این کار وجود دارد. این شامل:
• ورزش هوازی ، مانند دویدن ، دوچرخه سواری ، یا تمرین با شدت زیاد (HIIT)
• تمرین مراقبه ، که همچنین می تواند به شما در آگاهی بیشتر از چسبیدن فک کمک کند
• خدمات پشتیبانی سلامت روان مانند دیدن یک درمانگر

۶٫ استراحت قبل از خواب گرفتن وقت استراحت قبل از ضربه زدن به ورق ها ، ممکن است سنگ زنی دندان ها در شب را تسکین دهد. برخی از راه های بهبود روال خواب شما برای کمک به آرامش عبارتند از: • دستگاه سر و صدای سفید • رفتن به رختخواب به طور منظم • یک فشرده سازی گرم روی فک شما • نوشیدن چای های گیاهی – به خصوص آنهایی که دارای بابونه هستند • محدود کردن اینترنت ، تلویزیون و استفاده از تلفن •مراقبه

۷٫ جویدن چیزهایی که غذایی نیستند را متوقف کنید
جویدن یخ ، آدامس یا هر چیز دیگری که غذایی نیستند ، رفلکس جویدنی را تحریک می کند که سنگ زنی را تحریک می کند. همچنین بهتر است از خوردن غذاهایی که آدامس ، چسبنده ، سخت یا ترد باشد ، خودداری کنید.
۸- تمرین های زبان و فک را انجام دهید
تمرینات زبان و فک ممکن است برای تسکین گرفتگی و ایجاد سنگ زنی شبانه کمتر باشد.
یک تمرین ساده این است که نوک زبان خود را تا پشت بام دهان خود نگه دارید و تمرین کنید که دهان خود را باز کنید و آن را خاموش کنید. این کشش ممکن است در عضلات اطراف فک شما تنش ایجاد شود.
چه عواملی باعث پاره شدن دندان ها می شود؟
شما می توانید در هر نقطه از زندگی خود بروکسیسم ایجاد کنید. بعضی اوقات کودکان این عادت را به عنوان راهی برای تسکین خود انتخاب می کنند و این عادت به بزرگسالی ادامه می یابد. آکادمی پزشکی خواب آمریکا تخمین می زند که درگیری در کودکان بیشتر از بزرگسالان است.
احتمالاً یک عامل اساسی عاطفی یا عصبی برای سنگ زنی دندان های شما وجود دارد. وقایع استرس زا ، اختلال استرس پس از سانحه یا احساس اضطراب می توانند برویشی ایجاد کنند. درک اینکه چه موقع شروع به خرد کردن دندان های خود کرده اید – و چرا – ممکن است به شما در تعیین بهترین راه برای متوقف کردن کمک کند.
یک مطالعه سال ۲۰۱۸ که در ژورنال دندانپزشکی سوئیس منتشر شده است ، نشان داد که عوامل خطر برای بروز تبانی در بزرگسالان شامل موارد زیر است:
• مصرف الکل
• اضطراب
• آپنه خواب انسدادی
• سیگار کشیدن
• خرناس
• سبک زندگی پر استرس
یک بررسی پزشکی در سال ۲۰۱۹ که در ژورنال اوپن مطالعات پزشکی مقدونیه منتشر شده است ، دلایل دیگری برای بروز سرماخوردگی یافت ، مانند:
• کمبودهای تغذیه ای
• صلیب
• شلوغی دندان
• داروهای ضد افسردگی خاصی
• سندرم داون
عوارض دراز مدت برای سنگ زنی دندان ها وجود دارد
به گفته لینهارت ، سنگ زنی دندان باعث “سایش شدید و پارگی” در سفیدپوستان مروارید می شود ، به همین دلیل است که به دنبال درمان آن هستید.
به عنوان مثال ، بروکسیسم می تواند منجر به عوارضی مانند:
• دندانهای خرد شده
• مینا پشمی
• لثه ها
• از بین رفتن استخوان
• اختلالات فک
• سردردهای مزمن
خط آخر
Bruxism عادت سختی برای شکستن است ، به خصوص برای دستگاه های شستشوی دندان شب که ممکن است از آن آگاهی نداشته باشند. حتی اگر سعی می کنید با روش های خانگی سنگ زنی دندان های خود را درمان کنید ، دسترسی به دندانپزشک بسیار مهم است. آنها می توانند به پیشرفت پیشرفت شما کمک کنند و در صورت لزوم گزینه های درمانی دیگری را توصیه می کنند.


بیشتر بخوانید:


یکی از گزینه های درمانی که روی میز نیست ، صرفاً در انتظار عادت است تا خود را برطرف کند. لین هارت می گوید: “در اسرع وقت به اوضاع رسیدگی کنید.” “مینا ، یک بار دیگر ، برای همیشه از بین رفته است.”



منبع پست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن