عمومی

رونمایی از رنو کپچر و کلیو هیبرید


رنو از نسخه‌های هیبرید و پلاگین هیبرید مدل‌های کلیو و کپچر در نمایشگاه خودرو بروکسل رونمایی کرد. این دو خودرو به حالت رانندگی تمام برقی مخصوص رانندگی شهری مجهز شده‌اند.

رنو در نمایشگاه بروکسل که طی روزهای ۱۰ تا ۱۹ ژانویه در بلژیک برگزار می‌شود، از نسخه‌های هیبریدی کلیو و کپچر رونمایی کرد.

رونمایی از رنو کپچر و کلیو هیبرید

اگرچه هر دو مدل تیپ e-tech هستند، اما رنو کلیو هیبریدی و کپچر جدید، پلاگین هیبرید است. رنو کپچر e-tech پلاگین هیبریدی قادر است در حالت تمام الکتریکی، مسافت ۵۰ کیلومتر را در حالت ترکیبی و مسافت ۶۵ کیلومتر را در حالت شهری (استاندارد wltp) بپیماید و در حالت برقی به بیشینه سرعت ۱۳۵ کیلومتربرساعت دست یابد. این مدل با باتری ۹/۸ کیلووات ساعت (۴۰۰ ولت) و دو موتور الکتریکی در ترکیب با پیشرانه‌ی بنزینی ۱/۶ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر و جعبه‌دنده‌ی هیبریدی بدون کلاچ چند حالته کار می‌کند.

رونمایی از رنو کپچر و کلیو هیبرید

یکی از موتورهای الکتریکی، hsg (ژنراتور استارتر با ولتاژ بالا) و دیگری موتور الکتریکی قدرتمندی است که قدرت نامشخص (اعلام‌نشده) دارد. مسئولان رنو می‌گویند ارتباط هر دو موتور الکتریکی و جعبه‌دنده‌ی الهام گرفته شده از خودروهای فرمول یک برای ارائه‌ی تعویض دنده‌ی نرم بهینه شده‌اند. افزون‌براین، جعبه‌دنده‌ی بدون کلاچ اجازه می‌دهد تا ۱۰۰ درصد شروع به حرکت در حالت برقی توسط موتور الکتریکی اصلی انجام شود. رنو کپچر e-tech در ۱۰۰ کیلومتر ۱/۵ لیتر مصرف سوخت دارد و در حالت استفاده‌ی ترکیبی حدود ۳۴ گرم co2 در هر کیلومتر منتشر می‌کند.

رونمایی از رنو کپچر و کلیو هیبرید

رنو کپچر e-tech پلاگین هیبریدی دارای حالت رانندگی اختصاصی «pure» است که امکان رانندگی تمام برقی را فراهم می‌کند. همچنین قابلیتی به‌نام «e-save» وجود دارد که استفاده از موتور الکتریکی را محدود می‌کند و از پیشرانه‌ی احتراق داخلی بهره می‌برد تا انرژی باتری ذخیره شود. از جمله امکانات استاندارد رنو کپچر e-tech می‌توان به نمایشگر پشت فرمان ۱۰/۲ اینچی و نمایشگر لمسی ۹/۳ اینچی سیستم سرگرمی و اطلاعاتی اشاره کرد.

رونمایی از رنو کپچر و کلیو هیبرید

رنو کلیو e-tech هیبریدی از باتری کوچک‌تر ۱/۲ کیلووات ساعت (۲۳۰ ولت) بهره می‌برد. رنو کلیو هیبریدی به لطف ترکیب سیستم ترمز و باتری با قابلیت بازیابی انرژی در هنگام کاهش سرعت خودرو، زمان رانندگی شهری را در حالت تمام برقی تا حداکثر ۸۰ درصد ممکن می‌کند. درنتیجه، مصرف سوخت در حالت استفاده‌ی شهری در مقایسه با هنگام به‌کارگیری پیشرانه‌ی احتراق داخلی تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد. رنو کلیو e-tech کمتر از ۱۰۰ گرم در کیلومتر co2 طبق استاندارد wltp منتشر می‌کند و می‌تواند در حالت تمام برقی به سرعت بین ۷۰ تا ۷۵ کیلومتربرساعت برسد.

رونمایی از رنو کپچر و کلیو هیبرید

از جمله امکانات استاندارد رنو کلیو هیبریدی می‌توان به صفحه‌نمایش ۷ اینچی، نمودار متحرک سیستم هیبریدی برای سیستم اطلاعاتی و سرگرمی و همچنین حالت رانندگی برقی دستی اشاره کرد.

رونمایی از رنو کپچر و کلیو هیبرید

تفاوت دیگر بین این دو خودروی هیبریدی، علاوه بر باتری، قدرت است؛ قدرت رنو کلیو ۱۳۸ اسب‌بخار و در مقابل قدرت رنو کپچر ۱۵۸ اسب‌بخار. احتمالاً این اختلاف قدرت به دلیل استفاده از موتور الکتریکی اصلی ایجاد شده است. هر دو مدل دارای تغییراتی در جزییات طراحی هستند که آن‌ها را از نسخه‌های معمولی متمایز می‌کند.

رونمایی از رنو کپچر و کلیو هیبرید

رونمایی از رنو کپچر و کلیو هیبرید

سبد محصولات هیبریدی رنو به‌زودی با مگان e-tech گسترش خواهد یافت. خودروساز فرانسوی قصد دارد تا سال ۲۰۲۲، هشت مدل تمام برقی و ۱۲ هیبریدی و پلاگین هیبریدی تولید کند.

 

این متن در زومیت منتشر شده و انتشار آن در حالا زندگی به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.



منبع پست

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن