چاقیرژیم و تغذیهکاهش وزنلاغریموانع کاهش وزنوزن

موانع کاهش وزن – گرسنگی – رژیم و تغذیه


موانع کاهش وزن

با موانع کاهش وزن از بخش رژیم و تغذیه سایت تفریحی جیران همراه باشید.

موانع کاهش وزن - گرسنگی - رژیم و تغذیه
راه های کاهش وزن زیادی وجود دارد اما بیشتر آنها باعث گرسنگی و عدم رضایت تان از خوردن خواهند شد. تصور کنید که هر کاری برای کاهش وزن انجام داده اید. اما نتیجه برایتان رضایت بخش نبوده است. در این مطلب نکاتی را بیان می کنیم که شاید شما هم در روند کاهش وزن به آنها نیاز داشته باشید. این مجموعه ای از اشتباهات رایجی است که اکثر افرادی که دنبال کاهش وزن و کم کردن وزن هستند مرتکب می شوند.


موارد پیشنهادی

من که ورزش می کنم، من که رژیم می گیرم، من که همیشه نیمی از غذایم را نمی خورم، پس چرا لاغر نمی شوم؟

در حقیقت اینها سؤالاتی است که تقریبا همه افرادی که برای کاهش وزن تلاش می کنند از خود می پرسند و دائم به دنبال راه های کاهش وزن می گردند. حقیقت این است که هیچ مشکلی بی دلیل نیست و حتماً این افراد مرتکب اشتباهاتی می شوند که از آن بی اطلاع هستند.

برای کاهش وزن سریع به این نکات توجه کنید.

نبود پروتئین در وعده غذایی

پروتئین باید در تمام وعده های غذایی باشد به ویژه که عامل اصلی ساخت عضلات بدن بوده و سوخت و ساز بدن را به میزان ۳۵ درصد افزایش می دهد.

مصرف کربوهیدرات

سال ها بود که ادعا می شد مصرف کربوهیدرات تصفیه شده مانند نان سفید یا برنج سفید و ماکارونی می تواند باعث افزایش وزن به خصوص در قسمت های میانی بدن شود. با انجام آزمایشات مشخص شد افرادی که برنج سفید یا نان سفید بیشتری در رژیم غذایی خود دارند در هر سال ۱۰ میلی متر دور شکمشان بیشتر از گروه دیگر افزایش پیدا می کند.

دمای آبی که می نوشید برابر با دمای اتاق است.

نوشیدن شش لیوان آب خنک در طول روز می توان میزان متابولیسم بدن در حال استراحت را تا پنجاه کالری افزایش دهد جالب است بدانید همین مقدار اندک برابر است با کاهش سالانه ۲ کیلوگرم.

بدن تلاش می کند دمای آب خنکی را که نوشیدند با دمای خود یکسان کند پس مجبور است انرژی مصرف کند.

خوردن شیر با چای

مواد موجود در چایی جذب چربی در بدن را کاهش می دهند اما پروتئین های موجود در شیر این اثر جای را خنثی می کنند بنابراین خوردن این دو با هم باعث می شود چربی سوزی کاهش یابد و در نتیجه وزن کم کردن شما کند شود.

نخواندن برچسب غذایی

افرادی که از روی عادت برچسب های غذایی را می خوانند و ورزش می کنند، وزن بیشتری در مقایسه با دیگران از دست می دهند. نکته عجیب این است که خواندن برچسب های غذایی به تنهایی و بدون ورزش کردن هم می تواند باعث کاهش وزن شود. این کار سبب می شود فرد درک بیشتری از کالری هایی که هنگام غذا خوردن وارد بدن می شود پیدا کرده و به طور ناخودآگاه غذایش را کم کند.

اضافه نکردن ادویه به غذا

اضافه کردن فلفل تند به وعده های غذایی می تواند سرعت سوزاندن کالری ها را بیشتر کند. علاوه بر آن فلفل اشتهای انسان را برای خوردن غذاهای چرب، شور و شیرین کاهش می دهد.

مصرف لبنیات را محدود کرده اید.

اکثر زنان به کمبود کلسیم دچار هستند و کمبود کلسیم می تواند موجب کاهش سرعت متابولیسم در بدن شود. همچنین پژوهش ها نشان داده جذب کلسیم از طریق لبنیات از قبیل شیر کم چرب و ماست کم چرب حتی می تواند موجب کاهش جذب چربی از سایر غذاهای مصرفی شود.


بیشتر بخوانید: آب کردن چربی های شکم با حلقه هولاهوپ


 



منبع پست

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن